• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

finns det samlingslån?

sanoj28

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
18 Oktober 2016
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Hej.
Mitt första inlägg här .
Har en fundering om så kallade samlingslån.
Finns det verkligen sådan lån?
När jag tänker samlingslån så tänker jag att man skulle kunna samla ihop sina dåliga lån till ett bra lån även om man har väldigt många uc förfrågningar och ett annat större lån med bra ränta på. För kan man betala dom dåliga lånen så lär man ju kunna betala ett bättre lån med lägre ränta och lägre månads kostnad eller?
Varför kan inte banker se sånt för istället för att stirra sig blinda på en uc?
Trodde att banker osv var till för att hjälpa oss som sitter lite i kläm men där verkar jag ha fel.
Om det mot förmodan finns en bank eller liknande som har lite medmänsklighet och ett gott hjärta och som vill hjälpa en medmänniska så får ni jättegärna höra av er till mig! Fast den chansen är nog väldigt lite misstänker jag.
Tror nog iofs att dom inte är inne här och läser nått.
Börjar tappa tron på medmänskligheten!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Hej.
Mitt första inlägg här .
Har en fundering om så kallade samlingslån.
Finns det verkligen sådan lån?
När jag tänker samlingslån så tänker jag att man skulle kunna samla ihop sina dåliga lån till ett bra lån även om man har väldigt många uc förfrågningar och ett annat större lån med bra ränta på. För kan man betala dom dåliga lånen så lär man ju kunna betala ett bättre lån med lägre ränta och lägre månads kostnad eller?
Varför kan inte banker se sånt för istället för att stirra sig blinda på en uc?
Trodde att banker osv var till för att hjälpa oss som sitter lite i kläm men där verkar jag ha fel.
Om det mot förmodan finns en bank eller liknande som har lite medmänsklighet och ett gott hjärta och som vill hjälpa en medmänniska så får ni jättegärna höra av er till mig! Fast den chansen är nog väldigt lite misstänker jag.
Tror nog iofs att dom inte är inne här och läser nått.
Börjar tappa tron på medmänskligheten!

De finns, men som du upptäckt så är bankerna inte till för något annat än att tjäna pengar åt sina ägare. Det betyder att om man är en "dålig" kund är de inte intresserade, så sitter man lite i kläm är det lönlöst. Tittar man lite utanför de traditionella bankerna finns det långivare som mot högre ränta kan erbjuda samlingslån. Det är inte helt oävet, de tar ju en högre risk. Men för många förfrågningar ställer till det även här, så enda chansen idag, om man inte har någon säkerhet, är att vänta ut förfrågningarna. När de är nere under 10 kan det finnas lösningar.
 

sanoj28

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
18 Oktober 2016
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Det är ju så synd att ingen kan hjälpa till tycker ja.
Ja banker är så giriga så det är äckligt åt de.
Har kollat dom andra lånegivarna men tycker att dom är lika uc/credsafe/bisnode fixerade som vanliga banker..
Blir så less på detta.
Fatta att dom skulle kunna hjälpa så många bara som hade lite medmänsklighet!!
Men det blir väl att försöka få skuldsanering och belasta skattebetalarna ännu mera.
Synd att det ska ta sån lång tid innan man får svar från dom.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Det är ju så synd att ingen kan hjälpa till tycker ja.
Ja banker är så giriga så det är äckligt åt de.
Har kollat dom andra lånegivarna men tycker att dom är lika uc/credsafe/bisnode fixerade som vanliga banker..
Blir så less på detta.
Fatta att dom skulle kunna hjälpa så många bara som hade lite medmänsklighet!!
Men det blir väl att försöka få skuldsanering och belasta skattebetalarna ännu mera.
Synd att det ska ta sån lång tid innan man får svar från dom.

Tyvärr finns det gott om personer som hade utnyttjat en sådan medmänsklighet, så det är en utopi. Det finns sätt att ta sig ur det hela, men inget som går snabbt.
 

sanoj28

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
18 Oktober 2016
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Ja synd att det finns sådana personer. Men det är väl bara att bita i det sura och försöka gå vidare. Tack för dina svar
 

Exxon

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
12 Oktober 2016
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
13
Poäng
37
Tyvärr finns det gott om personer som hade utnyttjat en sådan medmänsklighet, så det är en utopi. Det finns sätt att ta sig ur det hela, men inget som går snabbt.

Majoriteten, om inte alla, hade uppskattat hjälpen och sett storbankerna med andra ögon. Kämpar man för ett samlingslån, kämpar man för att bli av med sina skulder.

Det bästa hade varit ett system där man erbjuder folk ett samlingslån och sedan spärrar dom att ansöka om ytterligare lån under perioden det här lånet existerar. Alla hade tjänat på det här.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Majoriteten, om inte alla, hade uppskattat hjälpen och sett storbankerna med andra ögon. Kämpar man för ett samlingslån, kämpar man för att bli av med sina skulder.

Det bästa hade varit ett system där man erbjuder folk ett samlingslån och sedan spärrar dom att ansöka om ytterligare lån under perioden det här lånet existerar. Alla hade tjänat på det här.

Jag funderade ganska mycket på det där när det var som värst för min egen del, skrev tex ett "öppet brev" till bankerna: https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/Öppet-brev-till-banker-och-kreditinstitut.3454/
Ointresset från bankhåll för något sådant är fullkomligt. Skumraskinstituten tjänar massvis på de överskuldsatta och storbankerna ser bara en ökad risk och mindre förtjänst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp